Proč stojí Veyron takovej majlant?

Proč stojí Veyron takovej majlant?

Třicet milionů korun za inženýrskou nirvánu

Už to bude pět let, co se Veyron dostal na svět. Německá dúkladnost a tvrdohlavost pod štítem italské extravagance, to je kombinace, která stvořila krásku i zvíře v jednom. Auto o výkonu 1001 koní, které vám neshoří pod rukama při dvou burnoutech na letišti. Auto schopné rychlosti 400 km/h bez jakéhokoliv dodatečného tunění nebo použití závodních bazmeků. Šestnáctiválcový osmilitr se 64 ventily, 4 turby a neuvěřitelnou spotřebou vzduchu (47000 litrů za minutu). Koupíte si ho za třicet milionů, ale - pokud s ním nechcete jezdit jen na nákupy do Tesca - tady vaše investice teprve začíná.

Stejně jako fascinace. Bugatti Veyron je nerychleji akcelerující sériově vyráběný vůz na světě. A to samé platí o jeho brzdách. Když ve 400 km/h pustíte nohu z plynu, aerodynamický odpor začne auto zpomalovat silou 0,3 G. To odpovídá střednímu brždění u běžného osobáku. Pokud zapojíte aerodynamickou brzu na zádi, sama o sobě se postárá o brzdný odpor 0,7 G, což je maximální brzdná schopnost průměrného auta střední třídy. Když šlápnete na brzdy, zastavíte VELMI rychle. A to se vyplatí, když při maximálce každou vteřinu urazíte víc než sto metrů (jen si to zkuste představit).

Ale zpátky k peněženkám. Řekněme, že s tím autem budete chtít jezdit ostře. Co vás to bude stát?

Při maximální rychlosti každou minutu pálíte pět litrů benzínu. Musíte tankovat co nejvíc oktanů. Pokud je riziko, že budete používat nekvalitní benzín, inženýři od Bugatti vám auto trochu podtuní.

Nejezděte přes díry moc ostře. Jeden prasklý elektron vás bude stát cca 600 000,-

Pneumatiky (komplet) stojí 300 000,-. Přezutí je ovšem tak komplikované, že za výměnu kol dáte cca milion korun. Pokud pojedete maximálkou déle než čtvrt hodiny (ukažte nám takovou silnici), vzdají to gumy. A vás tedy bude každá ta minuta stát zhruba 60 000,-

Naučte se řadit, jinak vás to přijde draho. Výměna speciální spojky Ricardo přijde na dva miliony.




No a teď si představte, že se vám stane tohle. Nechtěli bychom tohle auto pojišťovat, ale... za volant bychom si určitě sedli.



Sdílejte:TwitterFacebookVytiskněte si:TisknoutTisknout
Tisknout

Další z rubriky

Pořiďte si DeLorean jak z Návratu do budoucnosti

Pořiďte si DeLorean jak z Návratu do budoucnosti

DeLorean DMC-12 je i v civilní verzi dost ceněný youngtimer, teď si ho ale navíc můžete pořídit v úpravě, jako by vypadl z filmu Návrat do ...

Číst více
V Turecku vyrábějí skutečné Transformery!

V Turecku vyrábějí skutečné Transformery!

Toužili jste mít jako malí v garáži vlastního Transformera? Jestli ano, může vám teď jeden turecký start-up splnit váš dětský...

Číst více
Sbohem traktoristé! Přichází autonomní traktor

Sbohem traktoristé! Přichází autonomní traktor

Ještě, že už je plukovník Šlachta u celníků, protože jako traktorista by asi brzo přišel o práci.

Číst více
Tisícikoňová motorka Triumph Rocket si brousí zuby na rychlostní rekord

Tisícikoňová motorka Triumph Rocket si brousí zuby na rychlostní rekord

Je fakt, že Triumph Rocket vypadá spíš jako bezkřídlá stíhačka, ale technicky vzato je to pořád ještě motorka. V blízké...

Číst více

Nejnovější články

Výherci z Maxima 12/2016

Výherci z Maxima 12/2016

Výherci soutěží z prosincového Maxima.

Číst více
Výherci z Maxima 11/2016

Výherci z Maxima 11/2016

Výherci soutěží z listopadového Maxima.

Číst více
Předsilvestrovská nálož pátečních gifů

Předsilvestrovská nálož pátečních gifů

Předsilvestrovská megadávka pátečních gifů ochrání preventivně i od novoroční kocoviny. A jestli ne, tak si je holt v neděli dejte znovu.

Číst více
Holky z Instagramu - Tori Hughes

Holky z Instagramu - Tori Hughes

Tori Hughes, která si na těch internetech říká Tori Brixx, je modelka a hérečka z LA, nad kterou na Instagramu slintá přes dva a půl milionů zvědavců.

Číst více