Nový Ford Focus RS

Nový Ford Focus RS

Nejostřejší verze populárního modelu nechce vyměknout!

V redakci už jsme jezdili nejrychlejší verzí základního Focusu (1.6 Ecoboost) i nadupaným modelem ST. Obojí se nám moc líbilo, protože kombinace sportovních genů a rodinného auta se Fordu povedla na jedničku. Focus je i ve třetí generaci pověstný skvělým řízením, dobře odladěným podvozkem a kompaktními rozměry. STčko vás na stovku vystřelí pod sedm vteřin a na parkovišti ho díky speciálním metalízám a přepracovanému čumáku určitě nepřehlédnete. Kdo si ale pamatuje předchozí dvě generace, ten čeká dál. Ví, že to nejlepší teprve přijde.

Ford Focus RS byl totiž vždycky nekompromisním hot hachem. Široké oplastování, mechanický samosvor, výkon na hranici únosnosti předního pohonu (zvlášť u limitované verze RS500) a kabina ne nepodobná rally speciálům. Zkrátka vozítko za které se vyplatí obětovat ledvinu. A do třetice tomu nebude jinak. eRSko sice nedostane klasickou třídveřovou variantu, ale při stále rostoucí délce Focusu to možná není na škodu. Třídvířko by prostě už vypadalo trochu divně, takhle se alespoň bude dobře nastupovat i dozadu.

Pod kapotou nebude jen vyladěný 2.0 Ecoboost z ST modelu, jak se mnozí obávali, ale úplně nové 2.3 Turbo, vyvíjené jako motor pro nového Mustanga (který se snad už konečně bude prodávat i v Evropě). Místo 242 koní z ST se tedy dočkáme zhruba stejného počtu kilowattů, takže eRSko bude sázet do asfaltu hned 335 kopytníků. To je na předokolku zatraceně slušná porce (RS500 dával 350 koní), nicméně s aktivním samosvorem to snad půjde ukočírovat. Právě RS500 dokázal, že to není problém. Od něj můžeme opsat i pravděpodobné parametry - z nuly na stovku za 5,4 vteřiny a maximálka někde kolem 250 km/h.

Oficiální obrázky ještě nejsou k dispozici, ale čísla mluví za vše. Focus to každopádně nebude mít snadné. I konkurence chystá svoje hot hatche a Focus bude muset bojovat i se zmíněným novým Mustangem. Ten by v základní evropské verzi měl disponovat stejným motorem a dost možná bude útočit i podobnou cenou. Na bratrovražedném souboji by měl ale vydělat především zákazník.

Zvládnete takové auto? Co takhle test přímo u dealera...

Sdílejte:TwitterFacebookVytiskněte si:TisknoutTisknout
Tisknout

Další z rubriky

Pořiďte si DeLorean jak z Návratu do budoucnosti

Pořiďte si DeLorean jak z Návratu do budoucnosti

DeLorean DMC-12 je i v civilní verzi dost ceněný youngtimer, teď si ho ale navíc můžete pořídit v úpravě, jako by vypadl z filmu Návrat do ...

Číst více
V Turecku vyrábějí skutečné Transformery!

V Turecku vyrábějí skutečné Transformery!

Toužili jste mít jako malí v garáži vlastního Transformera? Jestli ano, může vám teď jeden turecký start-up splnit váš dětský...

Číst více
Sbohem traktoristé! Přichází autonomní traktor

Sbohem traktoristé! Přichází autonomní traktor

Ještě, že už je plukovník Šlachta u celníků, protože jako traktorista by asi brzo přišel o práci.

Číst více
Tisícikoňová motorka Triumph Rocket si brousí zuby na rychlostní rekord

Tisícikoňová motorka Triumph Rocket si brousí zuby na rychlostní rekord

Je fakt, že Triumph Rocket vypadá spíš jako bezkřídlá stíhačka, ale technicky vzato je to pořád ještě motorka. V blízké...

Číst více

Nejnovější články

Páteční gify jsou vitamíny 21. století

Páteční gify jsou vitamíny 21. století

Stres je spouštěčem řady civilizačních chorob, pokud ale pravidelně berete naší páteční medikaci, nemusíte se vůbec ničeho obávat....

Číst více
Výherci z Maxima 12/2016

Výherci z Maxima 12/2016

Výherci soutěží z prosincového Maxima.

Číst více
Výherci z Maxima 11/2016

Výherci z Maxima 11/2016

Výherci soutěží z listopadového Maxima.

Číst více
Předsilvestrovská nálož pátečních gifů

Předsilvestrovská nálož pátečních gifů

Předsilvestrovská megadávka pátečních gifů ochrání preventivně i od novoroční kocoviny. A jestli ne, tak si je holt v neděli dejte znovu.

Číst více