Reklama
Evolution X

Evolution X

 

Maxim pro Vás otestoval jak to je s novým Lancerem

Revoluce rallyové rakety? Rozhodně! 


Poté co se Subaru rozhodlo udělat ze své Imprezy STI hatchback, mnozí se obávali, že tomu bude u Mitsubishi podobně. Naštěstí se tak nestalo. A tak je ona revoluce v něčem jiném. Ale v čem? V tom, že je porpvé možno zvolit dvouspojkovou převodovku (říkají ji SST - TCS). Tato móda tak přeskočila od koncernu VW i na východ do země vycházejícího slunce. Toť revoluce. Možná nás budou z Mitsu kamenovat, ale tím revoluce končí. Dále už jen evoluce. Na ní ovšem mnoho špatného není. Myšlenka je totiž geniální. 4x4. A to nemyslím jen pohon všech 4 kol, ale i 4 dveře, 4 plnohodnotné sedačky a 4-válcová turbopila pod přední kapotou.



Technika

Kam tedy Evolution evolvoval? Opět blíže běžnému řidiči. Přestože se stále jedná o ultimativní zbraň an supersporty, jejíž veškeré schopnosti využije málokdo, je s Evem stále neuvěřitelně jednoduché být rychlý. A tím je myšleno pekelně rychlý! Podílí se na tom jak 295 koní a 366 Nm z dvoulitru MIVEC (také novinka), tak právě nová ultrarychlá převodovka a samozřejmě vylepšená sestava tří aktivních diferenciálů (to nemá ani WRC) pro co nejsilnější přilepení k vozovovce. U Mercedesu si sice nastavíte, jak dlouho má svítit osvětlení interiéru po opuštění vozu a jak má auto zareagovat, když na něj čůrá pejsek, ale Evolution je o něčem jiném. Zde si můžete nastavit zda se pohybujete po sněhu, asfaltu či štěrku, čemuž se přizpůsobí pohon všech kol a také nastavení režimu převodovky, které Vám tak dovolí či ne, vytáčet motor až k výšinám. Na některé věci si jako obvykle přizvali do Mitsubishi odborníky. Brzdy Brembo, kola BBS či Enkei, pružiny Eibach nebo audio od Rockford Fosgate. Libůstkou je pak přesunutí autobateri a nádržky ostřikovačů do kufru, kvůli rozložení hmotnosti.


A jaké to tedy je, žít s Evem (ne Evou)?

Báječné. Ovšem možná stejně jako s malým dítětem. Nejlepší by bylo si ho moci pouze o víkendu na pár hodin půjčit a pak zas vrátit. Ano, dá se to s ním vydržet každý den, ale proč? Na to není Evo dělané. Je to kompromis, kompromis mezi přístupností pro běžného řidiče a rally odkazem. Dá Vám obojí, ale pouze částečně. Přesto nabízí hektolitry řidičského potěšení v balení, jímž nepohrdnete. A za cenu jež nelze opomenout. Milion a jednostopadesát tisíc za úplný základ není moc. Ale počítejte s tím, že je to náročná milenka. Každou chvíli bude potřebovat nové obutí, brzdové destičky, olejíček na mazání, a to nemluvíme o tlumičích, spojkách a podobných zhůvěřilostech. Nedivte se, když si při pořádném ježdění řekne o stejnou sumu za rok, jakou jste vynaložili při pořízení.


Ano nebo ne?

Ano, ano, ano! Pro mlaďocha nebo hardcoráře klidně jako jediné auto, pro všechny raději až jako auto pro zábavu. Které má ovšem tu báječnou výhodu, že když se Vám nebo přítelkyni to její porouchá, můžete s ním v klidu týden jezdit. Evo je totiž praktičtější neý kdy jindy. Čtyři dveře, čtyři sedačky, 300 litrů objemu kufru, navigace, klimatizace, vypínatelný stabilizační systém.


Maxim tip!

Pokud si ho opravdu pořídíte okamžitě si objednejte sportovní zrcátka, ta současná jsou jak z kamionu a podle toho i vytvářejí aerodynamický hluk. Otravuje to. Samozřejmě také doporučujeme vyšší verzi MR s dvouspojkovou převodovkou. Minimálně doopravdy kovová pádla řazení pod volantem za to stojí.

Maxim přeje příjemnou zábavu!

VB



Sdílejte:TwitterFacebookVytiskněte si:TisknoutTisknout
Tisknout

Další z rubriky

Pořiďte si DeLorean jak z Návratu do budoucnosti

Pořiďte si DeLorean jak z Návratu do budoucnosti

DeLorean DMC-12 je i v civilní verzi dost ceněný youngtimer, teď si ho ale navíc můžete pořídit v úpravě, jako by vypadl z filmu Návrat do ...

Číst více
V Turecku vyrábějí skutečné Transformery!

V Turecku vyrábějí skutečné Transformery!

Toužili jste mít jako malí v garáži vlastního Transformera? Jestli ano, může vám teď jeden turecký start-up splnit váš dětský...

Číst více
Sbohem traktoristé! Přichází autonomní traktor

Sbohem traktoristé! Přichází autonomní traktor

Ještě, že už je plukovník Šlachta u celníků, protože jako traktorista by asi brzo přišel o práci.

Číst více
Tisícikoňová motorka Triumph Rocket si brousí zuby na rychlostní rekord

Tisícikoňová motorka Triumph Rocket si brousí zuby na rychlostní rekord

Je fakt, že Triumph Rocket vypadá spíš jako bezkřídlá stíhačka, ale technicky vzato je to pořád ještě motorka. V blízké...

Číst více
Reklama

Nejnovější články

Páteční gify, jediná jistota dnešního světa

Páteční gify, jediná jistota dnešního světa

A už je to tady zase. Pátek, oběd se blíží, tak než se vyrazíte najíst, nezapomeňte užít naší pravidelnou dávku. Aplikace ...

Číst více
GALERIE: Potvrzeno! Příroda je pěkně nefér

GALERIE: Potvrzeno! Příroda je pěkně nefér

Příroda je občas docela svině. Zatímco někdy rozdává plnými hrstmi, jindy zase pěkně škudlí.

Číst více
GALERIE: Ženy, které zírají do lednice

GALERIE: Ženy, které zírají do lednice

Možná vám taky doma kdysi říkali, že se do lednice nečumí jak do televize. Ale tyhle holky? Ty na to zvysoka kašlou!

Číst více
Páteční gify dnes ve velkém rodinném balení

Páteční gify dnes ve velkém rodinném balení

Dneska jsme se nechali zase trochu unést a tak jsme vybírali a vybírali, až jsme těch gifů vybrali celou hromadu. Tak snad to neucpe ty internety. A vy taky opatrně, ...

Číst více